pondelok 3. októbra 2011

Pastelkové sgrafito

Spomínam si, ako sme si v škole na výtvarnej výchove skúšali techniku vyškrabávania (sgrafito). Vždy bol problém s čakaním, kým zaschne vrstva tušu, aby bolo možné začať vyškrabávať. A potom pri vyškrabávaní zase často prišlo sklamanie, keď sme urobili slabú vrstvu voskovky a farebná stopa pod čiernou plochou nie a nie vzniknúť... No a neskôr, keď už som bola mamou ma od úmyslu, že by som nechala svoje dieťa doma slobodne exeprimentovať s touto technikou (nebodaj ešte vo veku pred nástupom do škôlky) vždy spoľahlivo odrádzala predstava upratovania bytu (a dieťaťa) zababraného od tušu.

Ale nedávno som objavila na nete článok, ktorý ma presviedčal, že to ide aj bez tušu. Stačí viac vrstiev voskovky (horná vrstva by mala byť tmavá (čierna). Hneď som to aj vyskúšala. A naozaj to funguje!



1 komentár:

  1. Povedlo se, obrázky jsou pěkné :-D Mám tuhle techniku taky moc ráda, už od dětství. Pravda je, že tuš je řerná můra. My jsme si to s dětmi připravovali včera. Mám ozkoušeno, že některé barvy (třeba modrá) fungují hůř než jiná (nejlepší jsou žlutá a zelená). Horní vrstvu jsme natřeli černou temperou - bezvadně chytá a schne rychle.

    OdpovedaťOdstrániť

Našli ste čo ste hľadali? Inšpiroval vás článok k vlastnej aktivite? Podeľte sa. Bude mi potešením a povzbudením, keď zanecháte odkaz v komentároch, alebo kliknete v miniankete pod článkom.

Hľadali ste niečo iné? Chýba vám nejaká doplňujúca informácia? Alebo sa chcete na spýtať na niečo konkrétne? Takisto môžete použiť komentáre, alebo môj e-mail. Odpoviem skoro a rada.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...